Постинг
25.07.2009 16:37 -
Сюрреализъм - Предшественикът: ДЖОРДЖО ДЕ КИРИКО
Автор: sphinx
Категория: Изкуство
Прочетен: 21703 Коментари: 15 Гласове:
Последна промяна: 25.07.2009 16:40
Прочетен: 21703 Коментари: 15 Гласове:
8
Последна промяна: 25.07.2009 16:40
Джорджо де Кирико е италиански художник и изкуствовед, считан за един от предвестниците на сюрреализма в съвременната живопис.
Роден е в гръцкия град Волос на 10 юли 1888 год. Първоначално учил във Висшата художествена школа в Атина, а от 1906 г. - в Художествената академия в Мюнхен.
Увлечен от философията на Фрифрих Ницше и алегоричната живопис на Бьоклин, Джорджо де Кирико не проявил особен интерес към принципите на академичния реализъм, а насочил вниманието си към загадъчните символи, сънищата и халюцинациите. В периода 1908-1911 г., де Кирико живял в Италия - най-вече във Флоренция, а след това в Париж, където се сближил с Пикасо и Аполинер.
След избухване на Първата световна война, художникът се върнал отново в Италия. Между 1908 и 1917 г., де Кирико създал най-значителните си произведения - серия от различни на вид пустинни градски изгледи и натюрморти, състоящи се от несвързани един с друг предмети. Даже названията на тези работи били особени: "Носталгия по безкрайността" (1913 г.), "Меланхолия на улицата" (1914 г.) и разкривали стремежа на автора да изпълни най-обикновените ситуации с усещане за опасност и нереалност.
През 1917 г. във военната болница във Ферара, де Кирико се запознал с художника-футурист Карло Кара. В периода 1917-1919 г., двамата формулирали теоретичните основи на възгледите си за изобразителното изкуство, полагайки начало на метафизичната живопис в италианското изкуство.
Според принципите на новото направление, в картините се изобразява пуст, независещ от човека свят, в който предметите носят тайнствен, магически смисъл. След 1920 г., художникът започнал да създава романтични вариации на класически сюжети. Всъщност, ранните работи на Джорджо де Кирико оказали съществено влияние върху формирането на сюрреализма и върху творчеството на такива негови представители, като Макс Ернст, Ив Танги, Салвадор Дали и Пол Делво.
По думите на основателя и идеолога на сюрреализма Андре Бретон, само произведенията на Джорджо де Кирико дават възможност да се изрази програмата на сюрреалистите със средствата на живописта. Джорджо де Киирико починал в Рим на 20 ноември 1978 година.
Роден е в гръцкия град Волос на 10 юли 1888 год. Първоначално учил във Висшата художествена школа в Атина, а от 1906 г. - в Художествената академия в Мюнхен.
Увлечен от философията на Фрифрих Ницше и алегоричната живопис на Бьоклин, Джорджо де Кирико не проявил особен интерес към принципите на академичния реализъм, а насочил вниманието си към загадъчните символи, сънищата и халюцинациите. В периода 1908-1911 г., де Кирико живял в Италия - най-вече във Флоренция, а след това в Париж, където се сближил с Пикасо и Аполинер.
След избухване на Първата световна война, художникът се върнал отново в Италия. Между 1908 и 1917 г., де Кирико създал най-значителните си произведения - серия от различни на вид пустинни градски изгледи и натюрморти, състоящи се от несвързани един с друг предмети. Даже названията на тези работи били особени: "Носталгия по безкрайността" (1913 г.), "Меланхолия на улицата" (1914 г.) и разкривали стремежа на автора да изпълни най-обикновените ситуации с усещане за опасност и нереалност.
През 1917 г. във военната болница във Ферара, де Кирико се запознал с художника-футурист Карло Кара. В периода 1917-1919 г., двамата формулирали теоретичните основи на възгледите си за изобразителното изкуство, полагайки начало на метафизичната живопис в италианското изкуство.
Според принципите на новото направление, в картините се изобразява пуст, независещ от човека свят, в който предметите носят тайнствен, магически смисъл. След 1920 г., художникът започнал да създава романтични вариации на класически сюжети. Всъщност, ранните работи на Джорджо де Кирико оказали съществено влияние върху формирането на сюрреализма и върху творчеството на такива негови представители, като Макс Ернст, Ив Танги, Салвадор Дали и Пол Делво.
По думите на основателя и идеолога на сюрреализма Андре Бретон, само произведенията на Джорджо де Кирико дават възможност да се изрази програмата на сюрреалистите със средствата на живописта. Джорджо де Киирико починал в Рим на 20 ноември 1978 година.
хубаво експозе!
наистина картините му успяват да внушат иреалност, витае предчувствие за нещо, което има да става...или е минало и парфюмът на страха още се носи във въздуха
ето и моя постинг по Кирико
http://martiniki.blog.bg/izkustvo/2007/01/31/djordjo-de-kiriko-i-nostalgiia-po-bezkrainostta.40077
цитирайнаистина картините му успяват да внушат иреалност, витае предчувствие за нещо, което има да става...или е минало и парфюмът на страха още се носи във въздуха
ето и моя постинг по Кирико
http://martiniki.blog.bg/izkustvo/2007/01/31/djordjo-de-kiriko-i-nostalgiia-po-bezkrainostta.40077
Благодаря! Ценя високо мнението ти!!!
цитирайЩом на човека му липсват думи, той може да си послужи с мълчание”/ “Като си помислиш, когато човек не е вече млад, когато не е още стар, че човек не е вече млад, че не е още стар, това може би е нещо.” Самюел Бекет
И стремеж към невъзможния обрат. Тази мъдрост си е моя ;-)))
цитирайИ стремеж към невъзможния обрат. Тази мъдрост си е моя ;-)))
Бекет и tili - мъдрост в изобилие!!! :)
Благодаря за съдържателния коментар!!! :)
цитирайБлагодаря за съдържателния коментар!!! :)
оправдава tili ;-) Имам предвид мечтания още от 15 век и невъзможен обрат към спокойната и хармонична античност. Как контрастират точно нарисуваните фрагментити от скулптура и архитектура от древността със съвременните образи. Може би след 2-3 хиляди години и Адолф Хитлер ще бъде възпят като герой на новия ред, както е станало с Ахил и Александър - разбойници от същия порядък. Sorry за това шокиращо мнение. Привет!!!
цитирайТъй като съм лаик, не бих могъл да отговоря компетентно на разсъжденията ти, относно проявите на изкуството. Категорично обаче, не съм съгласен с паралела между Хитлер, Ахил и Александър Велики! Последните двама са велики войни и независимо от жестокостта на епохата и проявите им по време на завоевателни походи, има голяма разлика между това да убиваш, когато воюваш и целенасоченото изтребване на огромно количество инакомислещи, политически противници и даже сънародници!!! Не мисля, че когато и да е, Хитлер и Сталин може да бъдат възпяти като герои!!! Освен от шепа заблудени! Sorry и за моето мнение!!! :)
Привет и от мен! :)
цитирайПривет и от мен! :)
приемам мнението ти, не като Волтер, а искрено!!! Само ми е жал за Персеполис, например. Какъв постинг можеше да излезе ако Александър не го беше унищожил ;-))) Нищо, и така има достатъчно поле за открития. Точно за това се тревожи Де Кирико, според мен - човечеството не помни и повтаря грешките си. В Иран и до ден днешен се пеят балади за Искандер, мойто ги е унищожил. Тогава, след време - защо не и за други подобни? Така си мисля, sphinx. Доста съм обезверена! Бъди поздравен от една синя пеперуда ;-)))
цитирай
8.
анонимен -
!
30.07.2009 09:40
30.07.2009 09:40
На мен пък Ди Кирико ми е бил някак чужд.Много студен е някак.В композициите е много прецизен и като, че ли ли липсва артистизъм в неговата живопис.А когато става дума за" предвестник "на сюрреализма ,мисля че Папазов е пръв.И ме е яд, че е непознат и неразбираем за хората обичащи картини.
цитирайСъжалявам, че имаш такова мнение за Де Кирико! За себе си имаш право, разбира се! Не мога обаче да се съглася, че му липсва артистизъм! Не мога да се съглася и, че Папазов е предвестник. Наистина е излагал картините си заедно с другите сюрреалисти, но може ли да се твърди, че е повлиял за създаването на сюрреалистичното течение в живописта?! Всъщност твърдението, че Де Кирико е предвестник не е мое. Както съм написал в поста, самият основател и идеолог на сюрреализма Андре Бретон заявява, че: "...само произведенията на Джорджо де Кирико дават възможност да се изрази програмата на сюрреалистите със средствата на живописта." Мисля, че по-ясно от това не може да се каже!!!
цитирай
10.
анонимен -
!
30.07.2009 12:37
30.07.2009 12:37
Той Андре Бретон може и да казва това , но сравни концепцията на Бретон и живописта на Папазов ,след това датирай картините му с това което е нарисувал и пак се допитай до Бретон и тогава си прави извод.
Значи картините имат това предимство да са носители не само на дата, но и на това което са запечатали на мига от размислите и емоциите на художника.Няма мърдане.Това че Папазов не е познат ,всъщност не е познат на широката публика, специалистите не се разминават ,че той е първият сюрреалист от новото време.Защото ако погледнем по назад ще видим, че и Йеронимус Бош е такъв, но по друг си ,негов ,начин.
цитирайЗначи картините имат това предимство да са носители не само на дата, но и на това което са запечатали на мига от размислите и емоциите на художника.Няма мърдане.Това че Папазов не е познат ,всъщност не е познат на широката публика, специалистите не се разминават ,че той е първият сюрреалист от новото време.Защото ако погледнем по назад ще видим, че и Йеронимус Бош е такъв, но по друг си ,негов ,начин.
Както казах преди, имаш право на мнение! Моето мнение обаче, е съвсем различно! Може Папазов да е признат от множество специалисти, но основоположникът и идеологът на сюрреализма е Андре Бретон! Според мен, неговото мнение е много по-важно! Всъщност, даже не ми е нужно да знам, какво е казал. Според мен Де Кирико е страхотен художник и освен, че е създал един невероятен, имагинерен, мистичен свят е повлиял на почти всички сюрреалистични художници! Съжалявам, но не мога да кажа същото за Папазов!
За Бош съм съгласен, както и за някои творби на Брьогел, че и на други художници от тази епоха, но те определено не са точно сюрреалисти.
цитирайЗа Бош съм съгласен, както и за някои творби на Брьогел, че и на други художници от тази епоха, но те определено не са точно сюрреалисти.
12.
анонимен -
!
30.07.2009 17:12
30.07.2009 17:12
А какво друго ще е това ,което показват Бош и Брьогел ,нима това не са съновидения.
А Папазов с неговата живопис ,толкова лирична и истинска , само може да да се съжалява за неразбирането му.А думи като имагенерна живопис при Де Кирико може само да разсмива.Той е статичен и куклен ,манекен като и "персонажите " му.Всъщност е бил любим художник на Мусолини.
цитирайА Папазов с неговата живопис ,толкова лирична и истинска , само може да да се съжалява за неразбирането му.А думи като имагенерна живопис при Де Кирико може само да разсмива.Той е статичен и куклен ,манекен като и "персонажите " му.Всъщност е бил любим художник на Мусолини.
Хайде да прекратим тази многопосочна полемика! Какво значение има дали Бош е сюрреалист?! Важното е,че е гениален художник! В малкото картини, които са достигнали до нас има преди всичко символи, криещи дълбоки послания! Ти харесваш Папазов и не харесваш Де Кирико. Аз харесвам Де Кирико и не харесвам Папазов. Нека си остане така. А това, че Мусолини го е харесвал, означава, че е имал добър вкус!!! :)))))))))))))
цитирай
14.
анонимен -
!
30.07.2009 19:02
30.07.2009 19:02
Аз пък си мисля ,че картина на Папазов не си виждал в оригинал.
цитирайЕ, и???!!! Дори да не съм виждал, това означава ли, че нямам право на мнение?! Всъщност, не съм виждал в оригинал РЕНЕ Магрит, Салвадор Дали, Джорджо Де Кирико и много други величия. Значи, според теб нямам право на мнение, така ли?!!! Пак повтарям - щом не ти харесва публикуваното тук, отивай в други блогове. Блог пространството е голямо. Все нещо ще привлече вниманието ти! А най-добре би било, вместо да излагаш мнението си в поредица от коментари, да го публикуваш в твоя блог, който си седи празен!!!
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. Илиян Димитров
2. Правописен речник (online)
3. Безплатно!!!
4. nikita6864
5. tili
6. min11hetep
7. Астрономически календар
8. Баш-майстора
9. Виртуални пътешествия
10. irka66
11. waterway
12. meiia
13. anian
14. 4aiotgluhar4e
15. watchtowerman
16. crusader
2. Правописен речник (online)
3. Безплатно!!!
4. nikita6864
5. tili
6. min11hetep
7. Астрономически календар
8. Баш-майстора
9. Виртуални пътешествия
10. irka66
11. waterway
12. meiia
13. anian
14. 4aiotgluhar4e
15. watchtowerman
16. crusader